Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
دستگاه های حکاکی و برش لیزری

معرفی انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری

دستگاه برش لیزری فلزات چیست و چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه لیزر فلزات

 همان‌طور که ممکن است بدانید فلزات امروز یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین انواع متریال است که در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد به ‌عبارت ‌دیگر می‌توان گفت صنایع بسیاری امروز هستند که به ‌نحوی از انواع فلزات در اشکال و مدل ‌های گوناگون در آن ‌ها استفاده می‌شود

بیش‌از صد ها نوع فلز مختلف وجود دارد که کاربرد های بسیار زیادی در صنایع بسیار زیادی دارددرنتیجه همواره نیاز به یک تکنولوژی که بتوان به واسطه آن انواع فلزات را مورد برش و حکاکی قرارداد حس شده‌ است. از گذشته تا به امروز روش ‌های مختلفی جهت حکاکی و برش لیزری فلزات وجود داشته ‌است اما برترین و به روزترین آآن‌ها استفاده از تکنولوژی لیزر است.

تکنولوژی برش لیزری فلزات

امروز از دستگاه برش فلزات جهت انجام برش و حکاکی با بهره‌گیری از پرتو لیزر بر روی فلزات استفاده می‌شود. پرتو های لیزر اشعه نور متمرکزی است که از منبع سورس لیزر خارج‌شده و بعد از تولید توسط آینه‌ه ای تعبیه ‌شده در دستگاه به سمت هد دستگاه جهت تقویت و پرتاب بر روی متریال فرستاده می‌شود.

 هد در دستگاه برش لیزری فلزات وظیفه قدرت بخشیدن به اشعه لیزر جهت انجام برش و حکاکی بر روی قطر های متنوعی از فلزات را بر عهده دارد.

 تکنولوژی به‌کاررفته در دستگاه برش لیزری فلزات لیزر فایبر نام دارد که به نام نسل چهارم تکنولوژی لیزر شناخته‌ شده است. تکنولوژی لیزر فایبر از سورس فایبر ساطع می‌شود و بر روی متریال تبدیل می‌شود. این تکنولوژی می‌تواند انواع فلزات همچون طلا، نقره، مس، آلومینیوم، آهن، استیل، برنج، فولاد ضد زنگ، کربن استیل و بسیاری از فلزات را با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان مورد برش و حکاکی قرار دهد، که می‌تواند مورد استفاده در صنایع بسیار زیادی قرار بگیرد.

 مزایای دستگاه برش لیزری فلزات

از جمله مزایای بی‌  شماری که دستگاه‌های لیزر فلزات دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دستگاها نسبت به مابقی لیزرها ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستند و دارای عمر طولانی می‌باشند.
  • هزینه تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه است
  • در تولید این دستگاه‌ها از باکیفیت‌ترین قطعات دستگاه لیزر استفاده‌شده است درنتیجه کیفیت کلی دستگاه بسیار بالاست
  • میزان برق مصرفی در این دستگاه در مقایسه با سایر برش ‌های لیزری بسیار پایین است
  • دارای دقت بسیار بالایی است
  • محصولات برش خورده با این تکنولوژی دارای کیفیت بسیار بالایی هستند
  • کاهش نیروی انسانی
  • کاهش هزینه برق مصرفی
  • سازگاری با محیط‌زیست

و بسیاری موارد دیگر تنها گوشه‌ای از مزایای این دستگاه‌ های برش لیزری می‌باشد.

 کاربرد دستگاه ‌های برش لیزری فلزات

همان‌طور که پیش‌از این نیز اشاره شد این دستگاه ‌ها در صنایع بسیاری کاربرد دارند که از جمله آن ‌ها می‌توان به صنعت کشتی ‌سازی، خودرو سازی، هواپیما سازی، صنعت ساخت مبلمان، صنعت ساخت سازه ‌های فلزی، ساخت عرشه ‌های فولادی و ... از معدود صنایعی هستند که از این تکنولوژی در آن‌ها به کار برده می‌شود.

 راهنمای خرید انواع دستگاه برش لیزری

توصیه می‌شود پیش‌از خرید دستگاه لیزر صنعتی مورد نیاز خود حتماً و قطعاً تحقیقات و پرس ‌و جو های اولیه را انجام دهید و از افراد دارای تخصص و مهارت در این حوزه کسب اطلاع نمایید تا بتوانید بهترین دستگاه لیزر فلزات مورد نیاز خود و متناسب با صنعت و کسب‌وکار خود را تهیه نمایید.

شرکت نوین تاک لیزر یکی از برترین شرکت ‌های تولیدکننده و ارائه‌دهنده انواع دستگاه لیزر صنعتی است که بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه های لیزر همچون دستگاه لیزر فلزات، دستگاه لیزر غیر فلزات و دستگاه جوش لیزر را با برترین تکنولوژی ‌های موجود در دنیا جهت ارائه به شما صنعتگران گرامی گردهم آورده‌است.

جهت آشنایی با دستگاه جوش لیزری و راهنمای خرید آن کلیک کنید.

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از انواع دستگاه‌های برش لیزری و همچنین حکاکی لیزری به وب‌سایت رسمی این شرکت به آدرس اینترنتی مراجعه نمایید کارشناسان ما پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article