Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
دستگاه های حکاکی و برش لیزری

معرفی انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری

انواع دستگاه های لیزر صنعتی و کاربرد های آن ها

دستگاه های لیزر صنعتی امروزه کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارند. استفاده از این دستگاه ها در کسب و کارهای گوناگون با پیشرفت و رونق بسیار همراه بوده است. استفاده از این دستگاه ها موجب کار آفرینی و تولید محصولات بسیار متنوع، با کیفیتی فوق العاده در تعداد بسیار بالا شده است.

انواع دستگاه لیزر صنعتی شامل دستگاه برش لیزری فلزات ، دستگاه برش لیزری غیرفلزات ، دستگاه حکاکی انواع متریال های فلزی و غیر فلزی می باشد. البته لازم به ذکر است که دستگاه لیزر صنعتی علاوه بر برش و حکاکی انواع متریال ها قابلیت جوش و اتصال بی نظیر آن ها را نیز دارد، با این عملکرد که اشعه لیزر از یک خروجی قوی خارج‌ شده و تحت فشار و دمای بسیار بالا به اجسام تابیده می‌شود و با ذوب و تبخیر محل مورد نظر و تشکیل حوضچه مذاب به سرعت و در کمترین زمان ممکن موجب اتصال متریال می شود.

کاربرد دستگاه لیزر صنعتی در بسیاری از صنایع مثل صنایع پزشکی، هوافضا،کشتی سازی، ساختمانی، نظامی، آزمایشگاهی، تاًسیسات، شیمی، فیزیک، پژوهشی، ارتباطی، پوشاک و غیره می باشد.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر صنعتی

پرتو نور لیزر در این دستگاه ها بر روی قسمتی از جسم که قرار است برش و یا حکاکی شود تابیده می شود. پرتو پر قدرت لیزر بر روی جسم متمرکز می‌شود، سبب تبخیر و یا ذوب در آن ناحیه شده و برش انجام می شود. دستگاه لیزر صنعتی جهت برای پراکنده کردن مواد مذابی که در ناحیه برش ایجاد شده ‌است، از گاز کمکی استفاده کرده و برای بریدن اشکال موردنظر، هد لیزر با توجه به نوع شکل بر روی سطح به‌ صورت خطی حرکت کرده و برش را انجام می‌دهد. سیستم حرکتی دستگاه لیزر صنعتی دارای انواع متنوعی چون دندانه دار، موتور خطی و غیره است.

انواع دستگاه لیزر صنعتی

  • دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه برش لیزری فلزات جهت حکاکی و برش انواع متریال های با جسم سفت و سخت مثل انواع فلزات به کار می روند. انواع فلزات مثل ،آهن، مس، آلومینیوم، روی، نیکل، نیوبیوم،استیل،قلع و غیره توسط دستگاه لیزر فایبر با کیفیتی بی نظیر حکاکی و برش می شوند.

  • دستگاه برش لیزری غیرفلزات

این دستگاه ها جهت حکاکی و برش انواع متریال های غیر فلزی بکار می روند. انواع کاغذ، پارچه، نمد، چرم، چوب و غیره توسط این دستگاه ها برش و حکاکی می شوند.

برش و حکاکی انواع چوب و تولید مبلمان، برش و حکاکی انواع کاغذ و تولید کارت پستال، انواع جعبه های کادو، کارت های عروسی، گیفت های نامزدی و عروسی، برش دقیق انواع پارچه و تولید پوشاک، برش و حکاکی چرم و تولید انواع کیف و کفش های زنانه و مردانه، برش نمد و تولید انواع وسایل پذیرایی و بسیاری از وسایل و تولیدات دیگر از جمله تولیدات دستگاه های برش غیرفلزات است.

با صنعتی شدن لیزر مورد استفاده در دستگاه های نام برده برش و حکاکی انواع متریال ها با دقت و سرعت بسیار بالا انجام می شود.

از جمله انواع لیزرهای مورد استفاده در دستگاه لیزر صنعتی می‌توان به لیزرهای شیمیایی، لیزرهای گازی، لیزرهای جامد، لیزرهای فیبری و لیزرهای رادیواکتیو اشاره کرد. لازم به ذکر است که لیزرهای گازی و لیزرهای جامد جزء پرمصرف‌ترین لیزرها در دستگاه‌های لیزر صنعتی هستند.

مزایای دستگاه های لیزر صنعتی

  • امکان تولید فراوان و به تعداد انبوه در این نوع از دستگاه‌های مدرن وجود دارد
  • دستگاه لیزر صنعتی انواع برش و حکاکی را بر روی انواع متریال ها مانند فلزات و غیر فلزات انجام می‌دهد
  • برش و حکاکی در این دستگاه ها با کیفیتی بالا اجرا می شود
  • هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه لیزر صنعتی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه و مناسب می‌باشد
  • برای کار با این دستگاه ها نیاز به هیچ گونه تخصصی ندارد
  • با استفاده از دستگاه لیزر صنعتی هزینه‌های مصرفی خود را کاهش می دهیم
  • این دستگاه سبب پایین آمدن خطراتی همچون آتش‌سوزی در محیط کار و افزایش امنیت آن می شود
  • برش ایجاد شده توسط دستگاه لیزر صنعتی کاملاً صاف، صیقلی و شفاف بوده و بسیار با کیفیت است
  • به دلیل دقت بالای این دستگاه در برش تولید ضایعات و دور ریز آن بسیار کم می‌باشد
  • ضخامت برش ایجاد شده توسط دستگاه لیزر صنعتی نسبت‌ به دیگر دستگاه‌ها کمتر بوده و درنتیجه برش تمیزتر می‌باشد

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد برش لیزری فلزات اینجا را کلیک کنید.

سخن آخر

شرکت نوین تاک لیزر ارائه‌ دهنده انواع دستگاه برش لیزری و دستگاه جوش لیزری بوده و با کیفیت ترین خدمات را در این زمینه به مشتریان خود ارائه می دهد. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت دستگاه‌ برش فلزات و دستگاه جوش لیزر نوین تاک ، با مجموعه نوین تاک تماس گرفته و با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

 

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article